sofiaskoog

Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia Skoog - 21 mars 2013 06:59

Alla fina människor där ute. Är så trött men vad gör det när jag får titta på världens finaste unge <3 Idag ska jag o plutten ta oss en dusch, för mamman här i huset måste verkligen duscha :)
Nehe vänta på att conrad ska vakna så jag kan ge han lite frukost och sen slänga i tvätten då hans pjamas ska med in i tvätt maskinen får jag allt vänta!

Love S

Av Sofia Skoog - 20 mars 2013 18:43

Så bra med träningen och så, men fan det känns som om att jag kommer bli besviken om inget hänt när jag kämpat så hårt nu dessa dagar! Tänk om jag också hade sån tur att jag med gick ner 3-4 kg på 2 veckor, då skulle jag bli överlycklig.. Tänk att få uppnå mitt mål, helst av allt skulle jag vilja bli så "smal" som jag var i början av vårat förhållande men det är inget jag stressar fram! Kanske skulle ta o börja med biggest loses ? Då går jag ju förhoppningsvis massvis på bara 3 månader haha såg en stund innan på det engelska och gud vad dem ändras på bara 3 månader, men då är det ju verkligen hård träning och äta rätt som gäller och nån hårdträning har jag ju inte tid med direkt, men men så äre det kommer när det kommer. Ja tills nästa unge ligger i magen och växer o gör mig fet igen kanske ? haha det hade ju faktiskt inte förvånat mig!


Nej har iaf ont i kroppen efter all träning så visst tar det lite :D Imorgon ska jag umgås med My, aicha o timothy om han inte är på dagis och sen kommer även Madde o William in, mycket trevligt :) Det blir lunch och stor o liten, toppen!
Men nu ska jag fortsätta att drömma mig bort till solen o varmen så jag slipper frysa hela tiden


Love S

Av Sofia Skoog - 20 mars 2013 07:15

Lill lördag idag o det händer väl inte så mycket som vanligt, ska väl diska o så haha Betalt in lite räkningar eller ja csn räkningen och den ena mobil räkningen så nu är jag fattig igen ;) Men lär bli lika fattig den 26 igen så jag får väl vänja mig helt enkelt! conrad är pigg och springer runt i sin gåstol och välter o river ner massa saker! Han hade visst stängt av spelet för tony igår hhaha xD Jag sa ju att han var där o pillade. Men så kan det gå :) Ska snart ta o slänga in en tvätt o ta undan den rena disken så jag kan diska den andra! Ibland vill jag verkligen ha en diskmaskin det hade vart så mycket bättre då slippa tänka på all disk man måste diska. Så när vi väl flyttar till hur ska jag se till att jag har diskmakin :D Nej ska väl ta tag i mitt liv och göra lite nytta, fast klockan är ju bara 20 över 7 ? fast bäst att ha det gjort så jag kan göra annat sen kanske om jag orkar o vill ;)

Love S

Av Sofia Skoog - 19 mars 2013 17:34

Sitter här o väntar på att mannen ska bli klarpå toan nån gång så jag kan gå ut på pw eller nått! Måste ju röra på fläsket :)
Bli av med några kilon i allafall till tunisien!
Är så taggad o jag o amanda har redan planerat resan typ xD det är ju bara 2,5 månad kvar haha
Så kan det vara o nu tävlar jag om en ny fin resväska från smålänningen så ni får hålla tummarna på att jag vinner, fast inte skulle väl jag ha den turen? Vinner ju aldrig nått ändå!
Aja får väl se när han blir klar, man kan tro att han somnat där...

Love S

Bvc

Av Sofia Skoog - 19 mars 2013 10:52

Var på bvc nyligen på 6 månaders kontroll :) han växer så bra nu, och han klarade alla tester som läkarna gjorde på honom! Dem frågade även om dem fick behålla honom :D Haha Han är en riktig tjej tjusare våran lille plutt <3

Det är så roligt att höra att han är en duktig och livlig kille :) Sa att han var blyg men det märkte dem inte haha, menade mer på att han brukar prata nästan hela tiden när han är vaken och det gjorde han inte där förens i slutet av besöket, o det är ju bra så dem får höra han prata också :D

Händer inte så mycket idag blåste lite kallt innan så frågan är om det blir någon promenad ? ja det märker vi! Får se vad conrad vill göra idag ;) blev ju iaf en liten promenad innan bvc o efter bvc!
Och som vanligt vann jag våran Gissa vikt tävling, jag är bäst helt enkelt haha

Nej ska väl ta mig någon mellis eller så o sätta mig i soffan och bara ta det lugnt nu när conrad sover.

Love S

Av Sofia Skoog - 18 mars 2013 19:18

fick sig en smäll innan men det känns lite bättre nu! :) får väl hoppas det fortsätter så här och inte blir värre imorgon eller nått! Vi tog oss en promenad till ica innan, jätte kallt ute ju o mannen påminde mig om att det är måndag idag haha vilken koll jag har på dagarna, aja så kan det blir ibland.

Ska försöka börja gå promenadare innan frukost nu om min lille plutt tillåter detta, hade vart grymt skönt och det tar ju mer då :D Köpte även äppelmos innan med låg kalori så jag kan ha det i gröten, eftersom jag inte är så förtjust i havregryns gröt så måste jag ha nått till.


Idag är det annorlunda familjen som gäller och då ska jag allt synda lite eftersom det är så synd om mig!
Ja ibland får man synda fast att man är en tjockis ;)
Ge mig JUNI nuu någon snälla :D
Men först april typ så jag kan fixa nytt pass ? har nog inte råd med det denna månaden då csn är så snäll o tar pengar av mig -.- får ringa o prata med dem imorgon så dem inser att jag inte kan betala 1700 dem månaderna jag ska göra det! Man är ju inte gjord av pengar när man är mammaledig, hade jag haft ett jobb hade jag inte brytt mig men men det ska ju funka iaf, så skönt det :)

Nej ska väl läsa lite andra bloggar sen dags för tvn!

Love S

Av Sofia Skoog - 18 mars 2013 11:06

Åh det känns så skönt att verkligen ha kommit igång med träning! Jag hoppas verkligen det håller i sig, men iofs så får jag dåligt samvete om jag inte tränar så det borde ju hålla i sig tycker jag iaf :D
Och så vill jag ha JUNI nuuuu så vi kan åka, tänk att jag verkligen beställde resan ändå haha

Men behöver man komma iväg så behöver man :)

Ska väl ta mig en promenad senare när cnoddas vaknar, blir en lång promenad till affären tror jag iaf :D o handla lite sen vet jag faktiskt inte vad som händer idag som sagt! Men vad gör det ? jag har ju min älskade unge <3

I veckan händer det väl inte så mycket, bara torsdag jag har planerad! Men veckorna går så snabbt ändå :D
Ska på 6 månaders kontroll imorgon på bvc med, tiden bara springer iväg, kan inte förstå att det snart är 6 månader sen våran lille plutt kom till världen <3 Snart blir han väl byxmyndig och flyttar hemifrån haha

Nej ska göra mig lite lunch kanske! blir rester sen igår och en underbart god sallad som mannen gjorde igår!


Jag älskar min lille familj <3
Love S

Av Sofia Skoog - 18 mars 2013 07:55

Sitter häe i soffan med mitt kaffe o conrad springer glatt omkring i sin gåstol!
Åh han är så duktig har börjat sova i sin säng hela natten vaknar kanske 2 - 3 gånger o vill ha nappen bara, jag hoppas verkligen detta fortsätter så här o att han till slut sover hela natten utan att vakna :) älskade unge <3
Idag är det träning som står på listan. Ska även ta mig en eller två promenader nu när solen är framme så får hoppas den inte försvinner! Ska till ica och handla lite med.
Får väl se vad dagen har mer att erbjuda.

Love S

Presentation


Bor tillsammans med min Sambo i en liten håla i Sverige! Den 20/9-2012 kom vår lilla son Conrad till världen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg ?
 Bra
 Dålig
 Skulle kunna bli mycket bättre

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards