sofiaskoog

Alla inlägg under september 2012

Av Sofia Skoog - 30 september 2012 11:02

Idag är Conrad 10 dagar :)
Har vart en sväng i Värnamo nu för att väga C o låta farbror doktor titta på han pga att han gått ner i vikt! Men enligt läkarn märkte han inget men vi ska ge han mer ersättning så förhoppningsvis går han snart upp i vikt igen :) Tog även en sväng förbi city gross där vi handla mat m.m Idag ska vi gå till mamma en sväng för lite fika :)
Nej fått råd till att dricka ännu mer så det blir till att följa bms råd om att dricka 1 liter innan klockan 12 o sen forts med det under dagen haha
Ne ni får ha en bra dag gott folk!

Love S

Av Sofia Skoog - 28 september 2012 09:15

Var på vc innan o tog prover som vanligt men förhoppningsvis för sista gången får se vad dem från Värnamo säger när dem ringer idag!

Idag fyller min älskade far år, så ikväll ska vi dit o fira han :) det blir nog till att spela lite spel det är aldrig fel att umgås med pappa lilla <3

Sitter här med Conrad vid bröstet! Han verkar trivas bra där somnar nästan på en gång när jag lägger dit han haha
skatill bvc idag igen, enligt hennes våg hade C gått ner 100 g på en dag o de var lite konstigt tycker vi! Han äter mer nu än innan så får se vad som står på vågen idag!
Jag älskar mina fina pojkar <3
Min egna lilla familj :)
Ne dags att forts mysa med C!

Love S

Av Sofia Skoog - 26 september 2012 10:22

Ja nu var det väldigt länge sen jag skrev, men har haft annat för mig!
Åkte som sagt in till förlossningen i Onsdags förra veckan och fick stanna kvar och i Torsdags kom våran älskade o fina Conrad o jag är så lycklig :) <3
Tänkte skriva en förlossnings berättelse sen tror jag om jag orkar nån gång iaf av det jag själv kommer ihåg haha

Ska även skicka in en dagens ros till Barnmorskan som var med under min fl det är hon allt värd, hon var så hjälpsam och stöttade mig till 100 % Det går inte beskriva hur tacksam jag är, borde finnas mer människor som henne! :)


Kom hem i måndags och gud vad skönt det var att komma hem till sitt eget och inte ha massa människor springandes in i rummet blev väldigt stressande. Men allt går bra nu :)
Slutade upp med att väcka han igår och inatt sov han tills han vaknade och det var mycket bättre vill jag lova för då tog han bröstet på en gång istället för att kivas i evigheter så ska fortsätta med detta. Hon på bvc tyckte också det var bra o göra så eftersom det funkade :) Han hade gått upp bra och växt 1 cm sen sist så det var bra tyckte hon och imorgon kommer hon hem hit på besök! Får lite mer information och så sen ska hon väl kolla runt lite haha


Fick nyss reda på av min bror att folkhögskolan har besök av folk från zambia och då hade dem vart på besök på BB avd och där inne berättade dem att det var en tjej som fött en unge på 5,2 haha ganska kul att dem pratade om mig! ;) Ja han var ju stor och en favorit inne på avd många som fastnade för han o det kan jag förstå :)
Så gosig som han är! Går knappt släppa blicken från han, var så hemskt att lämna han när jag o T skulle ut o gå en runda när vi låg inne!

Åh jag bara älskar mina fina pojkar! Jag är världens lyckligaste <3
Nu ska jag lägga mig i soffan o gosa lite med C måste passa på nu för rätt som det är, är dem i tonåren och bara klagar på en ;)
Men först Ska jag sända in en dagens ros!

Love S

Av Sofia Skoog - 18 september 2012 11:07

Ja idag har det inte hänt så mycket klockan är ju bara 11 men ändå!
Vart vaken inatt också som ni kan se i mitt förra inlägg, sist jag kolla på klockan så var den 5 o sen vakna jag vid 10 i 6 när mannen väckarklocka ringde! Det var bara till att gå upp eftersom jag vart pigg är ju van att vakna då, men somna sen igen runt halv 9 o sov över en timme :D Mycket skönt vill jag lova.
Har slängt in en tvätt i maskinen så det är bara att vänta ut den, ska ge mig på att diska upp lite med så jag slipper massa disk! Komma på vad vi ska äta idag med..
Blir duschen sen också och sen vidare till mvc, usch för att gå dit men jag får ju iaf höra bebis hjärtljud!

Typisk höst dag idag, regnet öser ner till o från! Men det är mysigt tycker jag dock inte när jag ska gå ut måste ta på mig mina vanliga skor då o eftersom fötterna svullnat är det bara obehagligt haha!
Kommunen har vart duktiga o skickat hem mina papper glömde ju ringa tillbaka i fredags men hon hade skickat dem :D Så hoppas dem kommer snart så jag kan skicka vidare det så allt ordnar sig förhoppningsvis!
Se om dem skickat vagnen och Bilstolen sen med, annars hoppas jag vi avbeställer skiten för så länge ska man inte behöva vänta på nått, så har kollat lite på blocket o hittat lite olika alternativ om vi ska fixa nytt! Vore ju bra o fixa en Bilstol iaf det är ju det viktigaste så vi slipper krångla med det när vi åker in, när det nu händer vill säga haha

Har massa förvärkar o tryck neråt men det är bara lureri värkar -.-
Om två dagar är bebis beräknad iaf så jag hoppas den vill titta ut snart :) Börjar bli tråkigt att vänta faktiskt.
Inget roligt att göra om dagarna ändå o inte råd till nått så då kan den titta ut snart så jag slipper ha så tråkigt ;)
Ne nu ska jag diska lite tror jag!

Love S

Av Sofia Skoog - 18 september 2012 04:00

Med dålig sömn! Blir galen på detta, vad är det för mening att vara vaken nu o inte kunna somna om när jag ändå inte har en bebis att ta hand om? Varit vaken en timme o vill gärna sova!
Bästa Emelie vart vaken iaf så lite sällskap får jag :)
det är bara så tråkigt att sitta o glo, fast bättre de än att ligga i sängen o glo.. Ja ne får väl se när jag blir trött o kan somna igen! Snart hoppas jag iaf..

Love S

Av Sofia Skoog - 17 september 2012 14:33

Ja usch idag är jag trött! Tiden går lite väl sakta idag med, lagt färdigt det andra pusslet nu också så imorgon får jag nog ta o tvätta lite tror jag haha
dammsuga lite också nån dag kanske! Ja försöka fördriva tiden med nått iaf :)
Skulle haft besök av kusinen idag men får ta de en annan dag då jag är så trött! Hoppas även kommunen skickat mina papper, hon jag pratade med hade gått hem för dagen när jag ringde men ja de märks, får ringa imorgon igen för att kolla om hon skickat eller inte! :)
Ne hoppas ni har en bra dag!

Love S

Av Sofia Skoog - 17 september 2012 03:34

Ja usch ja vart klar vaken sen halv 2, ingen höjdare direkt o nu har jag suttit här i soffan i en kvart ska nog snart gå in o försöka sova igen!
Gäspar lite nu så förhoppningsvis somnar jag när jag går o lägger mig! Börjar även bli varmt att sitta här så är nog dags att gå in till min lilla fläckt! Ne får väl se när jag lyckas somna, hoppas ni andra sover gott iaf.

Love S

Av Sofia Skoog - 16 september 2012 17:14

Dagen har varit bra, jag o mannen tog en runda ut till svärfar o drack kaffe för att göra han sällskap lite! :) Sen blev det en rundtur runt om i lilla Burseryd, ja det är ju aldrig fel fanns faktiskt endel jag inte sätt eller ställen man vart på xD åkte runt lite på småvägarna också o gud vad fina hus vi såg :)
Blev även en snabbis till svärmor innan vi tog en till runda med bilen innan vi kom hem! Blev lite pussel när vi kom hem o nu ligger jag i sängen o kolla lyxfällan! Blir lugnt nu resten av kvällen antar jag :)

Love S

Presentation


Bor tillsammans med min Sambo i en liten håla i Sverige! Den 20/9-2012 kom vår lilla son Conrad till världen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg ?
 Bra
 Dålig
 Skulle kunna bli mycket bättre

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards