sofiaskoog

Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia Skoog - 25 juni 2012 12:45

Helgen har varit mycket bra och trevlig!
I fredags var vi hos Emil och firade några styckna, det blev kubb, grillning, spel och massa prat!

Lördagen så var vi bjudna på mat hos mamma som B hade lagat o det blev stek med nypotatis sallad o sås, o det var så gott! Efter vi vart hos mamma så gick vi hem och där blev det film o mys med mannen alltså en mycket trevlig lördag :)

Frida skulle komma på lördagen men det blev aldrig av så söndagen spenderade jag tillsammans med henne först i gnosjö sen drog vi till gislaved för att vi tänkte ta en fika men det var stängt så vi drog hem hit och gick på fiket här och satt där o myste tills hon skulle åka hem! :) Det var mycket trevligt!


Idag var jag inne i Gislaved, trodde jag skulle arbeta men pratade med cheferna och fick även mitt schema!

Var inte så mycket tider men det kanske blir mer! Det visste dem inte men men det är bättre än inget, så imorgon ska jag in och göra min första arbetsdag och träffa två av mina brukare, det ska bli mycket trevligt! Sen jobbar jag några timmar i helgen!

Berättade vem min svärmor var, ifall det var så att jag inte kunde prata med henne om jobbet ( tystnadsplikten är sträng) ;)  och de tyckte dem var jätte roligt och när dem fick reda på att hon var min svärmor så grattade dem mig för bebisen, och sa att E var jätte glad, helt överlycklig över att hon ska bli farmor haha! Det är ju bra det att hon är lycklig :) Hon var så tvungen att skryta om det för sina arbetskamrater och det förstår jag det, fast hon är mycket duktig för dem sa att det var inte så länge sen hon berättade det o att hålla detta inne så länge är grymt jobbat av henne! :)

Men nu vet ju alla om det så det kvittar ju om det kommer ut! ;)


Men men var även o köpte ett paraply för det behöver jag nu när det regnar, sen pratade jag med försäkringskassan om mammapenning och ja som det ser ut nu så får jag inga pengar i Juli! Och jag tror jag dör, pratade med mannen om det och han ska hjälpa mig med Juli månad så jag slipper vara orolig över det o de känns bra!
Har ju räkningar som ska betalas, ska till min kära farmor och överleva utöver det också men det fixar sig! Jag får se till att betala mer än annan månad! :)
Ska även se om jag hittar nått som kan säljas på loppis sidorna på fb så kanske jag tjänar lite extra pengar på det sättet! Det återstår och ser, Men nu ska jag ta o diska lite och ta fram maten som vi ska ha ikväll!
Ha de bra gott folk!

Love S



Av Sofia Skoog - 21 juni 2012 21:07

Idag har det varit en bra dag!
Åkte in till Gislaved för att prata jobb och som det ser ut nu så ska jag få jobba varje vecka fram till v. 31 - 32 tror jag hon sa, förutom v.29 då jag är ledig för att åka till farmor tillsammans med faster :) Är dock inga hel dagar men vad gör det ? Jag hade nog dött om det vart hel dagar!
Blir dock ingen dalarna till veckan så blir ingen Emelie heller :( väldigt tråkigt då jag hade sätt fram emot att åka upp dit och umgås med den bästa! Men ett jobb är ett jobb och jag behöver pengar till bebis! :) Aldrig fel med extra pengar.


Pratade med farmor innan o hon är ju galen om någon, när vi skulle lägga på så sa hon glad påsk och började garva som fan efteråt då hon kom på att det inte är påsk utan midsommar! haha <3


Var även o hälsade på faster idag där bjöd hon på go fika! :) Tjötade på som vanligt sen så tog vi en runda på "stan" för att gå in på systemet där jag hade fått beställning av mannen och sen gick vi till lindex och där hittade jag två linnen jag köpte! Det behövdes verkligen då jag inte har några typ!


Midsommar imorgon och då ska vi grilla och umgås ett helt gäng, ska bli trevligt o på lördag kommer Frida hit för att umgås lite innan hon flyr lill kina för att bo i Stockholm! Ska bli mycket trevligt, ser fram emot denna helgen! :)

Hoppas ni haft en bra dag för det har jag haft! :)

Love S

Av Sofia Skoog - 20 juni 2012 08:42

Vakna dock vid  8! Men gud vad skönt det är att sova tills man vaknar!
Sitter o äter lite frukost som består av Vanilj youghurt med knäckebröd i, Jag bara älskar det :)

Påminner mig om min Farmor och alla mina stunder där! :) Saknar henne fast att hon är bäst på att klaga!

Igår fick jag ett samtal av sommarjobbet jag sökte! Dem behövde förmodligen lite extra hjälp i sommar och det hade ju vart awesome! Men frågan är ju hur mycket det är och när ? Vad jag ska göra m.m Kan ju faktiskt inte anstränga mig för mycket. Sen märker jag väll hur det blir med mammapenning om jag jobbar extra ? Måste fortfarande ha pengar i Juli månad för att betala räkningar och även ha råd att åka upp till Farmor med Faster och sen förmodligen Stockholm till kusinerna! Får helt enkelt se vad dem säger när jag ska dit på torsdag!

Jag bakade även en silvia kaka igår! Gud vad god den blev, o den är nästan slut xD
Inte ofta nått går åt så snabbt här hemma när man har bakat, så idag kommer elin förbi på lite fika så även hon kan smaska i sig av kakan! :)
Det är väll dags att vänja sig nu så man kan baka massa sen!


Ja jag ska även gå ut på min lång promenad! Solen skiner och jag måste verkligen passa på att gå ut! :) röra på fläsket lite haha är ju inte bara en bebis där inne har ju även lite fläsk sen innan xD Så måste ju faktiskt röra på mig! ;)

Ne nu ska jag äta upp frukosten och förbereda för promenaden! :)

Love S

Av Sofia Skoog - 19 juni 2012 12:55

Idag är det 1 månad kvar tills vi får nycklarna till lägenheten! Hoppas verkligen tiden går snabbt, så kanske är dags att börja packa nu om man åker iväg på söndag! :)

Klockan är bara 1 och det känns som den är ännu mer.
Var hos mvc innan idag och allt var bra och bebis hjärta slog som den skulle, skönt o höra det i allafall!
Hade lite järnbrist enligt tanten så var tvungen att köpa järntabletter! Ja det är väll bara att ta dem o se glad ut, hört att det är bäst att ta dem på kvällen så man slipper illa måendet :) Det är bra att jag har Emelie som berättar saker för mig!
Efter att jag vart hos mvc så tog jag mig en lång promenad på ca 1,40 min :) Det var mycket skönt och självklart tog jag massa kort och pratade även med Emelie en stund <3

Funderar på om jag ska baka en liten kaka men frågan är ju om jag är sugen på att äta det sen! Får bjuda hit folk som kan äta upp den annars! haha
Funderar på om man ska ha fisk till mat idag, det var ett tag sen o det är ju bara för jävla gott!
Tänk att jag hatade fisk när jag var liten det ända jag åt var fiskpinnar inget annat nu kan jag äta allt förutom kokt då har säkert ätit det nån gång och gravad lax usch för det! Fiskgratäng där emot är så jävla gott, Får nog ta o prova på att tillaga det nån dag!

Ne nu ska jag göra lite mer nytta ha en bra dag gott folk!

Love S     




Av Sofia Skoog - 17 juni 2012 10:08

Ja vad ska jag säga om helgen?
Mina gravid hormoner har spökat som bara den, jag har vart så känslig för allt.
Usch vad jobbigt det är!

Så det har inte hänt så mycket för mig denna helgen har bara gråtit och tyckt synd om mig själv haha! 


Idag händer det väll inte så mycket heller ska nog ta mig en promenad i allafall så jag får det gjort och inte sitter inne och latar mig. Det blir ju lätt så när man inte har nått att göra om dagarna längre!


Vill ge ett tack till min älskade Emelie som stog ut med mig igår och orkade med mina klagomål och allt vad det var haha du är underbar älskade vän! <3


Jag hoppas jag får mina papper i veckan som jag behöver så jag kan åka in till gislaved för att göra lite ärende!
Där jag även ska gå till faster på lite fika :) Sen hoppas allt löser sig så jag kan åka till Dalarna efter midsommar.. Hoppas hoppas!

Ne nu ska jag kolla runt lite sen får jag väll se vad jag gör!
Tar mig promenaden redan nu kanske ? :)
Ja det vore härligt det.
Ha nu en bra söndag gott folk!

Love S

Av Sofia Skoog - 15 juni 2012 09:23

Solen är framme lite då o då idag!
Idag ska jag träffa LINA! Som jag inte träffat på år o dag känns det som. Så äntligen ska vi dricka kaffe och tjata som vi alltid gjort förr! :) Ikväll blir det att gå över till T kusin som tagit studenten!
Vi kanske ska till Ulla   red imorgon får se. T skulle dit med några vänner men jag vill med så vi kan köpa saker till bebis! :) Så återstår att se hur det blir, vi ska i allafall rensa ut här hemma är det sagt så framåt kvällen kanske jag ska till frida det beror på hur sent det blir under dagen. Träffa henne innan hon flyttar till sthlm vore trevligt, annars får jag ta mig en extra tripp upp dit senare och hälsa på :)


Det är så jobbigt nu, har börjat få halsbränna och det är så störande. Kunde knappt sova igår så obehagligt var det så det blir att gå till apoteket sen för att hitta tabletter mot halsbrännan.
Fick även koden igår till den nya lägenheten! :) Så nu känns det att vi kommer närmre flytten, så nu är det bara att börja packa ordentligt så man slipper stressa ihjäl sig sen! Ska ju förmodligen till Dalarna efter midsommar så lär ju packa lite nu innan jag åker! :)

Ne nu är det dags att göra sig i ordning för att vara redo att gå till Lina! :)
Tänkte även lägga upp en bild på vagnen vi kollat på! Kanske inte just den färgen men den modellen i allafall! :)
Ha nu en underbar dag gott folk!

Love S

Av Sofia Skoog - 14 juni 2012 19:59

Har länge velat ha ett linne från hm men inte funnits i lagret när jag kollat men nu fanns det de så nu är jag lycklig!
La till en del i köplistan men det var vänte tid i 1-2 månader på vissa ? Onödigt att köpa då! Så jag beställde påslakansett ist :) Awesome nytt linne och nya påslakan, har ett likadant linne fast i blått men ville ha det i vitt! Kommer bild på det i slutet av inlägget :D

Hittade även den långa internet sladden så nu kan jag sitta vid datan o blogga när jag vill slipper låna mannens data hela tiden! :)


Pratar med bästa Emelie på chatten som vanligt!      alltid lika trevligt <3 Nu återstår det o se om jag verkligen kan åka upp till henne efter midsommar det vore Awesoome för jag saknar henne jätte mycket! Så tråkigt att vi bor typ 100 mil ifrån varandra :/ Men men när vi väl ses så tar vi vara på tiden!

Sitter o kollar på Nördar som söker kärlek haha!
Ja gud ja det finns gott om konstiga människor men det är väll tur att dem kan roa andra!

Fanns inget varm vatten i duschen innan så jag får vänta med att duscha tills imorgon, sånt är så störande när man verkligen vill duscha!


Men nu får ni ha en fortsatt trevlig afton!

Love S

Av Sofia Skoog - 14 juni 2012 15:31

Ja idag är det 99 dagar kvar tills bebis är beräknad! Äntligen är jag nere på två siffrigt :)

Hoppas denna sommarn går fort så jag får gosa med bebis!


Idag har jag hunnit med en del! :)
Vikt ihop tvätten, sen tog jag mig en promenad till Elin där jag bjöd på Dammsugare och hon på kaffe och sen klippte hon till mig också! :) Så nu är mitt hår inte lika långt längre! Tack Elin :) Alltid lika trevligt att umgås med E.

När jag kom hem så skickade jag in ansökan om mammapenning så nu hoppas jag dem är snabba där borta så jag kan få dem i Juli :D För då har jag råd att åka iväg o hitta på saker, slippa sitta hemma hela sommarn för då lär den ju inte gå snabbt. Betalade även räkningar som jag fått hem! Så nu jävlar slipper jag tänka på det.

Snart blir det till att diska och laga mat! Väntar dock en stund till eftersom mannen inte är hemma fören vid 5, trodde han i allafall.


Hittat vagn o så som vi vill ha! :) Billigt och bra! Bara vagnen och bilbarnstolen är Godkänd så kvittar det väll hur den ser ut tycker jag! Behöver ingen modernjävel, bara onödigt tycker jag haha.

Får väll se vad resten av dagen har att erbjuda, ta det lugnt kanske ? har ju evigheter på mig att städa lägenheten m.m så jag kan ju ta det i lugn o ro, här behövs det inte stressas fram. :)
Men nu ska jag sätta mig o titta lite på tv innan det är dags att diska och laga mat!
Vill bara säga att jag ÄLSKAR när bebis är igång inne i magen :) Det är så häftigt att se när magen rör sig när bebis sparkar! :) Gud vad jag längtar tills h*n kommer ut!


Ha de bra!
Love S

Presentation


Bor tillsammans med min Sambo i en liten håla i Sverige! Den 20/9-2012 kom vår lilla son Conrad till världen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg ?
 Bra
 Dålig
 Skulle kunna bli mycket bättre

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards