sofiaskoog

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Sofia Skoog - 11 september 2013 22:11

att åka buss alla tankat kommer upp då!! Att jobba på ett ställe man trivs på och känna sig utnyttjad är ingen höjdare, att inte veta vad som händer sen när allt går igenom som ska hända på jobbet.. Då får jag börja om på noll igen och allt blir kaos eftersom jag inte ha nån jävla fastanställning! Alla nätter där jag icke får sova ordentligt alla sena kvällar o tidiga morgonar gör det inte bättre hellre men men det är väl bara att kämpa vidare! Jag är van på att ställa upp men inte få nått tillbaka. Nu vill jag vara hemma så jag kan få sova, tack o hej!

Av Sofia Skoog - 11 september 2013 11:47

Har inte berättat min förlossning men tänkte att nu är det väl dags kanske när 1 års dagen börjar närma sig så här kommer den :)


18 September 2012 Var jag på mitt sista besök på mvc där dem upptäckte att jag hade havandeskaps förgiftning, hon ringde då BB och beställde tid att jag skulle komma in dagen där på och kolla upp mig!
Så jag och mannen åkte in den 19 dem tog prover kollade mig och jag fick ligga med sådana dära band på magen  näst intill hela dagen, det visade sig att jag var öppen 4 cm samma dag som jag kom in och dem tyckte vi skulle stanna över natten! På natten kunde jag inte sova vaknade flera gånger ( som jag alltid gjort under graviditeten ) tillslut så fick jag sömntablett så jag fick vila ut lite iaf :) Dagen efter 20/9 fick vi reda på att jag skulle bli igångsatt klockan 11:00 så jag och mannen gick ner till cafet nere på sjukhuset där jag åt en macka sen gick vi upp och förberede oss på att förlossningen skulle starta. Det blev en hinnesvepning och vattnet gick på engång ( vilken äcklig känsla ) haha
jag blev undersökt flera gånger under dagen och ja dagen gick så segt jag hade så ont och i början hade jag bara lustgas men tillslut runt 18:00 tog jag EPA då avtog smärtan dem kom in och undersökte mig och tillslut var jag öppen 10 cm men då hade Conrad vänt på huvudet om jag inte minns fel och tillslut så beslutade dem att det skulle bli akut kejsarsnitt så 20:30 körde dem ner mig på operation jag fick ännu mer besdövning och jag började frysa och skaka under snittet! 20:58 var han ute våran alldeles egna son 5220 g o 54 cm lång en riktig tjockis <3 Det ända jag han se innan dem gick ut med han var att han hade en snopp ;)
Efter fl låg jag på observation i ca 4 timmar innan jag fick träffa min son ordentligt för första gången,

Vilken lycka det var vilken otrolig känsla, jag var så lycklig :D


20 September 2012 bästa dagen i mitt liv! <3


Dagen innan förlossningen startade!

 

Efter jag fått min EPA

 

Älskade barn <3

 

<3 våran tjockis

 


Av Sofia Skoog - 11 september 2013 08:05

Ja det är frågan om jag verkligen börjar bli sjuk, hals som irriterar och hosta :/ Jag har inte tid att bli sjuk nu, jag jobbar och har det bra, Så snälla gör så jag blir frisk!

Blir mer jobb dagar än vad jag förväntade mig eller ja än sålänge iaf allt kan ju hända ;)
Missar Aichas kalas då jag ska på apt möte på torsdag :/ Så tråkigt, men men det är sånt man får ta!

Och det blir antagligen ingen Dalarna nu heller :/ Såg fram emot att få åka upp till Emelie en helg och ha det bra en icke, detta jobb ställer till mycket haha fast huvudsaken är ju att jag är ledig på Conrads 1 årsdag och helgen där <3

Ska väl gå en runda sen när han vaknat ta fram en tjockare jacka nu är det verkligen kallt ute!


Love S


Av Sofia Skoog - 11 september 2013 07:46

Tänk att jag äntligen fick äran att vinna något :)
Vann ett bambino kit hos Jennyh.vimedbarn.se


Jag är så glaad :D  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bor tillsammans med min Sambo i en liten håla i Sverige! Den 20/9-2012 kom vår lilla son Conrad till världen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg ?
 Bra
 Dålig
 Skulle kunna bli mycket bättre

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards